פלא דק
  • למידע והזמנות חייגו
    077-7277973
    יצירת קשר
A
A
A
A
יצירת קשר
שילחו הודעה ונציג יחזור אליכם בהקדם

חידוש דק איפאה

דק איפאחידוש דק איפאהה
חידוש-דק-איפאה_סינטטי

חידוש דק איפאה וביצוע תחזוקה שנתית שוטפת, גם לעצים במצב קשה במיוחד. חידוש דק איפאה מתבצע באמצעות ניקוי בלחץ מים גבוה, ליטוש במידת הצורך (במצבים ממש קשים) ויישום מקצועי של שמן דק בכמה שכבות וכמובן לאחר מכן המתנה לייבוש. 

  • עץ איפאה בולט כבחירה עיקרית לבניית דקים מעץ, בעיקר בשל עמידותו יוצאת הדופן בפני תנאי סביבה כגון לחות ואור שמש ישיר.
  • ידוע באיכותו העליונה ובחוזקו, איפאה דוחה באופן טבעי מזיקים שונים. עם האסתטיקה המגוונת והמושכת שלו, הוא מוכר כעץ המועדף ביותר בארץ לבניית דקים.

3 שלבים בחידוש דק איפאה:

1. השלב הראשון - ניקיון יסודי של הדק איפאה

ניקוי יסודי הוא הכרחי לפני צביעה או שימון של דק עץ. הניקוי מסיר שכבות של לכלוך, עובש ופטריות המונעות מהשמן לחדור לעומק העץ וחדירה טובה יותר של השמן לדק היא הכרחית בתהליך החידוש, מכיוון שהיא מספקת הגנה טובה יותר למשך שנים רבות. תהליך הניקיון מתחיל בשלב הבסיסי ביותר שהוא טאטוא יסודי של הדק באמצעות מברשת קשה או מכשיר שטיפה בלחץ גבוה לניקוי יסודי יותר. לאחר מכן, יש לשים חומר ניקוי והגנה המתאים לסוג העץ ומצבו. יש לעקוב עקבו אחר הוראות השימוש על גבי האריזה ליישום נכון. לאחר ה שימוש בחומר, שטפו את הדק ביסודיות רבה ואז יש לייבש את הדק באופן מלא, זה חלק חשוב מאוד. אם אתם רוצים אפשר ללטש את הדק.

2. השלב השני - שימון הדק

את פעולת השימון עושים באמצעות מברשת או ספריי בהתאם להוראות. השמן מתייבד לאחר שעה אחת בלבד. אחרי כן, ניתן ליישם שכבה נוספת, לאחר 24 שעות. יכול להיות שתהליך השימון ישנה מעט את הגוון של העץ. לפני שאתם מתחילים, מומלץ לבצע ניסוי באזור קטן לפני השימוש על כל הדק. חידוש דק איפאה כולל שימון של הדק, ומריחה של חומרי חיזוק ולעיתים גם ריסוס להגנה מלאה על הדקים.

4. שיוף הדק - חידוש דק איפאה כולל שיוף של הדקים, על מנת להסיר שכבות פגומות של העץ, שכבות שרוטות או  מוכתמות. השיוף חושף שכבה חדשה ונקיה של הדק, ומקנה לו מראה חדש ונאה. 

טיפים לחידוש דק איפאה

חידוש דק איפאה מחייב אותנו בראש ובראשונה להתמיד בו, ברגע שביצענו את החידוש הראשון שלנו. חשוב שנקפיד מידי שנה לבצע חידוש דק איפאה בכדי לשמור על התוצאות ולהנות כל הזמן מדק אסטטי ויפה.

אנו עושים שימוש בחומרי החידוש דק הטובים ביותר. כמו גם מכונות השטיפה בלחץ גבוהה מאוד השומרים ומעצימים את חוזקו של העץ. אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת כאשר ניגשים לעשות חידוש דק איפאה הוא מה השיטה הנכונה לבצע את החידוש. חידוש דק אורן אינו דומה לחידוש דק איפאה.

לדק איפאה ישנם מאפיינים משלו, הוא נחשב לעץ צפוף מאוד, פי כמה מהאלטרנטיבות הפופולאריות שלו כאן בארץ, ועל כן יש לדעת כיצד להחדיר לתוכו את השמן באופן שהחידוש ימשך למשך תקופה ארוכה ככל האפשר. חידוש דק איפאה חובבני אולי יצבע את הדק לתקופה קצרה אך חידוש ורענון אמתי של הדק למצב הראשוני שלו לא יתקבל.

יתרה מזאת דק איפאה שאינו מטופל היטב מתחיל להוציא קוצים, כך שמי שיעבור עליו ללא נעליים יכול להידקר מקוצים וילדים שיניחו עליו את הידיים או יזחלו יכולים לקבל עשרות קוצים על הידיים ויבחינו בכך רק לאחר זמן. 

חידוש דק איפאה מתקיים על 4 תנאים:

חידוש דק איפאה הוא תהליך של חידוש דק אשר מתבסס על תנאים מסוימים:

  1. מיקום הדק
  2. תנאי השטח
  3. הנזקים שנגרמו לדק במהלך הזמן
  4. הזמן שחלף מאז החידוש האחרון

חברת פלא דק מומחים בחידוש דקים שיהפכו את רצפת הדק שלכם לחדשה כאילו ברגע זה התקנו לכם אותה. הדק שלכם צריך חידוש? המראה החדש והיפה שלו הפך לסדוק ויבש ללא חיות? גם אם הזנחתם את הדק שלכם במשך תקופה ארוכה, החדשות הטובות שלנו עבורכם שזה עדיין לא מאוחר לטפל בדק, בפרט אם הדק שלכם הוא דק מעץ איפאה.

צוות החידוש שלנו הינו מנוסה מאוד בתחום חידוש דק איפאה. כל אחד ואחד בצוות שלנו עובד על בסיס פרוטוקול עבודה מסודר עם הנחיות ברורות בסטנדרט הגבוהה ביותר לכל סוג של דק ולכל מצב ספציפי בו אנו מוצאים את הדק.

    שאלות ותשובות בנושא חידוש דק איפאה

    כל כמה זמן מומלץ לחדש דק איפאה?

    לתוצאות מקסימליות ולשימור הדק לאורך שנים רבות אנחנו ממליצים לחדש דק איפה פעם בשנה. במידה והמשטח אינו מכוסה על ידי פרגולה והוא חשוף לשמש, גשם ונזקי מזג אויר שונים, יש לבצע את החידוש כל חצי שנה.

    אני יכול לעשות חידוש דק לבד באופן עצמאי?

    כן אתה יכול. עליך לרכוש את החומרים המתאימים. עליך להצטייד בשמן לדק וצבע, עליך לרכוש מכונת ליטוש ומברשות קשיחות שמתאימות לניקוי יסודי של הדק.

    איך עושים שימון של הדק?

    יש למרוח את השמן על משטח הדק. פעולה חשובה מאוד שהמטרה שלה היא הגנה מחרקים ושאר מזיקים.

    שלחו הודעה ונציג יחזור אליכם בהקדם